“Starting a business is like dancing: if you don’t move, nothing happens”

Op 1 september 2019 kreeg het modelabel Furore, van de hand van Designer en Art Director Elke Baert, een doorstart onder de vleugels van FFDI. Furore breekt los van de traditionele modekalender en focust op een seasonless aanpak en slow fashion-benadering. Een vernieuwend gegeven binnen de duurzame totaalcollectie zijn de ‘never out of stock’-artikelen, die terug te vinden zijn onder ’The Official’-collectie: een fijne selectie terugkerende essentials. Aanvullend zijn er de unieke en verrassende Limited Edition items. 

 

 

Het jonge merk wil sterke, ondernemende vrouwen laten stralen vanuit hun individualiteit en hen in staat stellen ‘vol zelfvertrouwen’ in de schijnwerpers te treden. De (her)lancering van het merk in de Flagshipstore in Antwerpen met een bijzondere dansvoorstelling in de nabij gelegen Stadsschouwburg ging gepaard met een toepasselijke openingsact: ‘A dance for women at the age of influence’.


Het uitgangspunt achter de choreografie was gebaseerd op de overeenkomsten tussen wat een danser geweldig maakt en wat een ondernemer geweldig maakt. Door de eeuwen heen is het duidelijk geworden dat dansers de beste ondernemers zijn: ze hebben veerkracht, vastberadenheid, doorzettingsvermogen, moed, vertrouwen, goed tijdbeheer, creativiteit, passie, toewijding, leiderschap, aanpassingsvermogen, motivatie, nieuwsgierigheid en vindingrijkheid. Kortom: allemaal aspecten die onmisbaar zijn voor zowel grote dansers als grote ondernemers.

 

 

 

A DANCE FOR WOMEN
AT THE AGE OF INFLUENCE

 

De verschillen in leeftijd en type professionele danseressen die de Furore collectie op een bijzonder originele manier brachten, weerspiegelden het Furore concept van ‘women at the age of influence’. De variatie in ritme en bewegingen doorheen het stuk was de vertaalslag van een dag in het leven van dergelijke ondernemende vrouwen: soms rustig in gedachtegang, soms druk in de weer. De cirkel waarin de dansers bewogen, was een weerspiegeling van het Furore-logo zelf. Met de ‘O’ of een crikel die voor ‘seizoensloos’ en ‘circulair’ of duurzaam staat. Het onderliggende horizontaal streepje staat dan op haar beurt voor ‘empowerment’ of de kracht van het vrouw zijn.

 

De dans werd gecreëerd door Belgisch choreograaf Gilles Pollet en werd tot leven gebracht door danseressen uit verschillende professionele Belgische dansgezelschappen met ondermeer Annabel Reid, Gala Moody, Inês Carijo, Kayoko Minami, María Peredo Guzmán, Marilia G A Silva, Marion Bosetti, Mooni Van Tichel en Natascha Pire. Furore nodigde voor de muzikale ondersteuning The Colorist Orchestra uit: een Belgisch ‘pop-/kamermuziekcollectief’ geleid door Aarich Jespers en Kobe Proesmans, met een op maat gemaakte klankenmix

 

Beleef Furore Edition One en geniet van de dansvoorstelling ‘At the age of influence’ (Antwerpen  09/2019)

A dance for women at the age of influence.