Flanders Fashion Design International fungeert als kwaliteitslabel: de designs van elk van onze merken zijn met zorg geproduceerd, wat ze stuk voor stuk uitstralen in hun esthetische kracht. 

We zijn ethische ondernemers. We respecteren ten volle elke betrokken partij, maar willen modeliefhebbers ook aansporen zich bewuster te kleden en te kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit. 

Met onze slow fashion aanpak gaan we dan ook voluit voor items van hoge kwaliteit, die zo ethisch en duurzaam mogelijk geproduceerd worden. We selecteren bewust partners die samen met ons de planeet willen beschermen en herstellen. 

Maar kiezen ook resoluut voor (mens)waardig werk. Van ontwerp tot creatie, van werkvloer tot garderobe. Elke stap in ons productieproces is evenwaardig. Alle jobs binnen onze keten verdienen dus evenveel respect – elk van ons vormt namelijk een belangrijk deel van een groter verhaal. 

Daarom wijst ons innerlijk kompas steeds naar verbondenheid en eensgezindheid. 

Start of San Martino Belgian Knitwear

1965

San Martino becomes a total look brand

1980

Introducing second brand Giovane

1998

Acquisition & New Co. MFD

2007

Introducing third brand Julia June

2012

San Martino becomes Amania Mo

2014

Acquisition & New Co. FFDI

2017

Introducing fourth brand Furore

2019

Giovane becomes her.

2020

Over onze oprichters

Als bestuurster bij familiebrouwerij Duvel-Moortgat weet Veerle Baert als geen ander hoe je een bedrijf met passie moet runnen. In het verleden verdiende ze haar sporen in de wereld van de journalistiek en stond ze mee aan de wieg van het magazine Weekend Knack, het allereerste lifestyleblad van België.

Haar dochter Elke Baert volgde een opleiding Fashion Design aan het befaamde Istituto Marangoni in Londen. Tijdens haar afstudeerjaar in 2010 selecteerde Fashion Awareness Direct (FAD) Elke als één van de veertien meest beloftevolle modestudenten van het land. Ook het Franse modehuis Chloé en high-end mannenlabel Pierre Talamon waren overtuigd van haar talent. In 2013 realiseerde Elke haar droom en lanceerde ze haar eigen modelabel Furore.

Het merk Furore maakte een doorstart in 2019 door de overname van het Belgische modebedrijf MFD. Met het oog op de internationale markt noemden ze hun nieuwe bedrijf sindsdien Flanders Fashion Design International (FFDI).

Zonder duurzaamheid geen
toekomst die mens- en merk-waardig is

 

Het respect voor natuur en mensen versterken we door helderheid, transparantie en verantwoording te omarmen binnen een klimaat van vertrouwen. Samen met onze leveranciers, partners, medewerkers en klanten hebben we de collectieve kracht om mensen te helpen doordachte, vriendelijke en geïnformeerde keuzes te maken.

Kritisch zijn ten opzichte van de fast fashion-industrie betekent niet dat je hoeft in te leveren op stijl. We creëren moderne collecties van hoge kwaliteit die vrouwen in staat stellen trouw te blijven aan hun natuurlijke, gevoelige maar sterke en vrouwelijke zelf.

We zijn trots op onze ondernemersgeest en onze schat aan ervaring. In de afgelopen vijftig jaar hebben we een enorme technische knowhow verworven op het gebied van hoogwaardige kleding- en textielproductie, constructieprocessen en volumeorders.

En we delen onze expertise graag met de jonge makers van nu. In ons FFDI Lab werken we samen met kunstenaars, ontwerpers en makers die niet bang zijn om de modewereld in vraag te stellen. Deze kruisbestuiving van ideeën en kennis is een essentiële manier om innovatie centraal te houden in ons bedrijf.

 

Wil je je schouders zetten onder ons verhaal?
Check onze vacatures