Belgische modegroep FFDI versterkt modepositie met overname Collectors Club

Het Belgische modemerk ‘Collectors Club’ dat in 2013 door oprichtsters Nele en Veerle Van Doorslaer in de schoot van hun multimerkenboetieks A Suivre werd gelanceerd, maakt voortaan deel uit van Flanders Fashion Design International. Deze Belgische modegroep, met gevestigde merken als FURORE, JULIA JUNE en her. in haar portefeuille, verwelkomt nu ook de unieke stijl en visie van Collectors Club. De overname versterkt de marktpositie van het familiebedrijf in een uitdagende sector.

Samen sterk in de strijd tegen fast fashion

Flanders Fashion Design International zet met de overname van een gewaardeerd merk als Collectors Club in op een groter marktaandeel, zowel nationaal als internationaal.

Met ongeveer 65 retailers verdeeld over verschillende landen, waaronder België, Frankrijk, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Tsjechië, Saudi-Arabië en Hong Kong, is Collectors Club verkrijgbaar via een solide netwerk van internationale retailers.

Als ‘House of Trust’, geleid door CEO Veerle Baert Moortgat (Hop!nvest BV) en onder impuls van aandeelhouders Kim, Elke en Stijn Baert, telgen van de vijfde generatie van Duvel Moortgat, zet FFDI een vernieuwende koers uit. Samen met zijn Europese businesspartners wil FFDI niet alleen de gangbare codes van fast fashion uitdagen, maar ook een nieuwe standaard bepalen voor duurzaamheid in de sector. “Zonder een duurzame benadering is een modemerk niet alleen merk-onwaardig maar ook
mens-onwaardig”.

Ondanks de uitdagingen na de pandemie, zien beide partijen bovenal opportuniteiten in hun gezamenlijke traject. Dankzij hun gedeelde waarden, ambities en visie geloven ze in een synergetisch effect, waarbij één plus één drie wordt.

De vier merken bedienen samen momenteel meer dan 250 retailers. Dit toont aan dat Belgische mode nog steeds zeer gewaardeerd wordt, terwijl FFDI ambieert dit netwerk wereldwijd nog verder uit te breiden.

Nele Van Doorslaer, niet alleen de creatieve drijvende kracht achter Collectors Club, maar ook het head of design, zal samen met haar team vanuit de drie boetieks in Knokke, Sint-Martens-Latem en Kortrijk een cruciale rol spelen in de verdere groei en innovatie binnen het Belgische modehuis FFDI.